Haziran 09, 2005

Sivas olaylarında Alman parmağı

Pir Sultan Abdal 2 Temmuz Kültür ve Eğitim Vakfı Başkanı Mürteza Demir, 2 Temmuz 1993 yılında 37 kişinin ölümüyle sonuçlanan Sivas olaylarının Alman Gizli Servisi tarafından organize edildiğini öne sürdü.
Demir, o dönemde Pir Sultan Abdal Şenlikleri'ni düzenleyen Pir Sultan Abdal Kültür Derneği'nin (PSAKD) kurucu genel başkanlığını yürütüyordu. Madımak Oteli'nin yakılması sırasında da yakılmaktan son anda kurtulan Demir, "Almanya, Madımak'ta bizi yakan insanların elebaşısı olan 6 kişiyi kaçırdı ve iltica hakkı verdi.
Alman ve Türk kuruluşlarıyla yazışmalarıma dayanarak olayların Alman Gizli Servisi tarafından organize edildiği sonucuna ulaştım." iddiasında bulundu. Mürteza Demir, Sivas olaylarının yaşandığı dönemde eski MİT'çi Mahir Kaynak'ın olayların sorumlusu olarak Alman Gizli Servisi'ni gösteren açıklamalar yaptığına dikkat çekti.
Kaynak'ı mesleki açıdan ciddiye aldığını ifade eden Demir, "Madımak katliamı sonrasındaki değerlendirmelerinde geçenlerde bir şey gözüme çarptı. Mahir Kaynak, o tarihte olayların Alman Gizli Servisi tarafından organize edilmiş olabileceğini açıklamıştı. Şimdi olaylardan sonra ortaya çıkan gelişmelere bakınca ben de buna katılıyorum." şeklinde konuştu. Demir, Sivas olaylarıyla ilgili söz konusu iddiayı araştırmak üzere Pir Sultan Abdal 2 Temmuz Kültür ve Eğitim Vakfı'nın başkanı ve PSAKD’nin kurucu genel başkanı olarak yazışmalar yapmıştı.